دوشنبه - 2017 نوامبر 20 - 2 ربيع الاول 1439 - 29 آبان 1396
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 186498
تاریخ انتشار : 18 شهریور 1394 12:20
تعداد مشاهدات : 153

تحقیق پایانی -مدرسه علمیه نورالزهرا

ل و آثار غضب در آیات و روایات

این پؤوهش به بررسی علل و آثار عصبانیت در آیات و روایات اختصاص یافته است. هدف تحقیق، تبیین علت هایی است که باعث پیدایش غضب و خشم و عصبانیت می شود و همچنین بررسی آثار سویی که به فرد و زندگی دنیوی و اخروی او و نیز اثار مخرب و زیان آوری که بر جسم و باطن او می گذارد، می باشد. در طی این تحقیق راه کارهایی برای درمان غضب و عصبانیت آورده شده است. این تحقیق به صورت کتاب خانه ای انجام گرفته است و موضوع آن بیشتر ناظر بر مساله اخلاقی بر طبق آیات و روایات گران قدر است. در پرتو این پژوهش به این نتیجه دست یافتیم که غضب یکی از مهلکات عظیم است و در آیات و روایات نیز مذمت شدید در خصوص آن وارد شده است. و اگر فرد بخواهد به وادی انسانیت برسد باید این رذیله را در خود مهار کرده و مدیریت قوه غضب خود را به عهده بگیرد طوری که با حلم و کظم غیظ و تفکر عاقلانه آن را کنترل کند.

مدرسه علمیه نورالزهرا(س)

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

 

علل و آثار غضب در آیات و روایات

 

 

 

18/6/1394

 

سپیده قاسمی  

فروغ السادات هما زرشناس  

فاطمه السادات ارفع

غضب،عصبانیت،خشم .

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

این پؤوهش به بررسی علل و آثار عصبانیت در آیات و روایات اختصاص یافته است. هدف تحقیق، تبیین علت هایی است که باعث پیدایش غضب و خشم و عصبانیت می شود و همچنین بررسی آثار سویی که به فرد و زندگی دنیوی و اخروی او و نیز اثار مخرب و زیان آوری که بر جسم و باطن او می گذارد، می باشد.

در طی این تحقیق راه کارهایی برای درمان غضب و عصبانیت آورده شده است. این تحقیق به صورت کتاب خانه ای انجام گرفته است و موضوع آن بیشتر ناظر بر مساله اخلاقی بر طبق آیات و روایات گران قدر است.

در پرتو این پژوهش به این نتیجه دست یافتیم که غضب یکی از مهلکات عظیم است و در آیات و روایات نیز مذمت شدید در خصوص آن وارد شده است. و اگر فرد بخواهد به وادی انسانیت برسد باید این رذیله را در خود مهار کرده و مدیریت قوه غضب خود را به عهده بگیرد طوری که با حلم و کظم غیظ و تفکر عاقلانه آن را کنترل کند.

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :