دوشنبه - 2018 ژوئن 25 - 12 شوال 1439 - 4 تير 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 196661
تاریخ انتشار : 26 مرداد 1388 11:35
تعداد مشاهدات : 123

تـاثیر رفتـارهای پیامبـر (صلی الله علیه و اله) در تربیت امت-کوثر

تـاثیر رفتـارهای پیامبـر (صلی الله علیه و اله) در تربیت امت

جامعه قبیله ای در دوران جاهلیت به سه طبقه اجتماعی تقسیم می گردید : اصیل ، موالی ، بندگان و بردگان که بسیار ظالمانه بود و در آن بسیاری از حقوق مردم ضعیف توسط قدرتمندان ضایع می گشت. اعراب دارای صفاتی بودند که ممکن است در نگاه اول مطلوب به نظر بیاید امـا چون با خصلت هایی از جمـله چشم و هم چشمی و فـخر فـروشی و ... آمیختــه شده بود ارزش معنـوی آن را کم رنـگ مـی نمود.

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه : كوثر / سال:

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

 

تـاثیر رفتـارهای پیامبـر (صلی الله علیه و اله) در تربیت امت

 

 

1388

زهراملک محمدی

خانم خدیجه جلالی

خانم شهربانومحلاتی

 

پیامبر (ص) ، امت ،رفتار، شیوه، تربیت .

 

چكيـــــــــــــــــــــده

جامعه قبیله ای در دوران جاهلیت به سه طبقه اجتماعی تقسیم می گردید : اصیل ، موالی ، بندگان و بردگان که بسیار ظالمانه بود و در آن بسیاری از حقوق مردم ضعیف توسط قدرتمندان ضایع می گشت. اعراب دارای صفاتی بودند که ممکن است در نگاه اول مطلوب به نظر بیاید امـا چون با خصلت هایی از جمـله چشم و هم چشمی و فـخر فـروشی و ... آمیختــه شده بود ارزش معنـوی آن را کم رنـگ مـی نمود؛ همچنین زن در آن اجتماع به مانند یک کالا نگریسته می شد و ابزاری بود در دست مردان ؛ از نظر اعتقادی اعراب جاهلی بت پرست بودند و بسیار خرافی. پیامبـر (صلی الله علیه و اله)تلاش خود را برای تربیت امت و مبارزه با مفاسد اجتماعی آغاز کردند .شیوه رفتار پیامبـر (صلی الله علیه و اله)با مفاسد اجتماعی به سه دوره ی قبل از بعثت ، از بعثت تا هجرت و پس از هجرت قابل تقسیم می باشد که ایشان در دوره ی اول با توجه به روحیه یکتا پرستی که در ذات ایشان وجود داشت با خرافات و نمادهای بت پرستی و رفتارهای ضد اخلاقی که در آن زمان بود مبارزه می کردند ؛ در دوره ی دوم مبارزه ایشان در دو مرحله مخفی و علنی صورت گرفته است که هر کدام متناسب با موقعیت جامعه بود ؛ تحت تربیت قرار دادند.روش ارائه این تحقیق تاریخی - تحلیلی است ودر ارائه مطالب از روش کتابخانه ای و استفاده شده است .

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :