دوشنبه - 2017 نوامبر 20 - 2 ربيع الاول 1439 - 29 آبان 1396
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 207265
تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1396 12:24
تعداد مشاهدات : 92

مدرسه علمیه فاطمیه (س) چیذر تهران

نشست انتخاباتی

مدرسه علمیه فاطمیه ( چیذر ) ---نشست به مناسبت انتخابات
نشست بصیرت افزایی در انتخابات در مدرسه علمیه فاطمیه ( س )چیذر مدرسه علمیه فاطمیه ( س) چیذر در راستای امر مهم انتخابات و افزایش بینش صحیح وبصیرت افزایی در انتخاب فرد اصلح که پشتیان ولایت فقیه وارزشهای اسلامی باشد جلسه ای را با حضور طلاب وافراد صاحب نظر در این زمینه در روز شنبه مورخ 16/2ساعت 14 برگزار می کند. گلچيني از بيانات امام خميني (ره) درباره انتخابات: همه مسوول سرنوشت كشور و اسلام مي باشند چه در نسل حاضر و چه در نسلهاي آينده روز سرنوشت سازي است مي خواهيد زمام كشور را به يك كسي بدهيد كه موثر در مقدرات كشور شما باشد سهل انگاري نكنيد و به پاي صندوقها برويد « بايد ملت شريف بدانند كه انحراف از اين امر مهم اسلامي خيانت به اسلام و كشور است و موجب مسئوليت عظيم امت » انتخاب كنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات منتخبين خود را با تحقيق و دقت كامل روي يك ورقه بنويسند كه در وقت راي دادن با ذهن حاضر راي بدهند و لازم است كه خودشان مستقيما راي خود را به صندوق بيندازند و به احدي اطمينان نكنند كه فرصت طلبان در كمينند. گلچینی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات: انتخابات مظهر خداباوری، مردم باوری وخودباوری انتخابات مظهر هر سه باوری است که در امام وجود داشت و باید در ما وجود داشته باشد: مظهر خداباوری است، چون تکلیف است. وظیفه ی ما است، تکلیف ما است که در سرنوشت کشور دخالت کنیم؛ تکتک آحاد ملت این تکلیف را دارند. مظهر مردم باوری است، چون انتخابات مظهر اراده ی آحاد مردم است؛ مردمند که مسئولان کشور را به این وسیله انتخاب میکنند. و مظهر خودباوری است، چون هر کسی که رأی در صندوق می اندازد، احساس میکند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده است، به سهم خود تعیین کرده است؛ این خیلی چیز مهمی است. پس انتخابات هم مظهر خداباوری است، هم مظهر مردم باوری است، هم مظهر خودباوری است . چند نکته قرانی در مورد انتخاب فرد اصلح تعهد مقدم بر تخصص از آنجا که طبق آیات متعدد قرآن ، تزکیه بر تعلیم مقدم است (وَیُزَكِّیكُمْ وَیُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ) در شرایط انتصاب مدیران نیز گر چه وجود تخصص و تعهد هر دو لازم و ضروری است ولی تعهد بر تخصص مقدم است زیرا مدیر متخصص بی تعهد به مراتب زیانبارتر از مدیر متعهد بی تخصص است ( چو دزدی با چراغ آید، گزیده تر برد کالا). قدرت علمی و توان جسمی ، دو شرط لازم برای مدیریت و رهبری قدرت علمی و توانایی جسمی، دو شرط لازم برای مدیریت و رهبری است ( وَزَادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ) و از بین این دو شرط ، قدرت علمی ، مهم تر از توانایی جسمی است ( چنان که طبق این آیه خداوند طالوت را که چوپانی فقیر و گمنام بود بخاطر قدرت علمی و توانایی جسمی اش به عنوان فرمانده به پیامبرش(حضرت داوود) معرفی می کند در حالی که مردم در آن زمان ، ثروت و شهرت را لازمه مدیریت و فرماندهی می پنداشتند. بقره/۲۷۴) . لیاقت و کاردانی ، شرط اصلی ارتقاء به مقام مدیریت استعداد، لیاقت ، شجاعت و کاردانی از مهمترین عوامل انتخاب و انتصاب به مدارج بالاتر و مقامات عالی تر است؛ بنابراین کارکنان جهت ارتقاء ،باید خود را به صفات مذکور متّصف نمایند و مدیران ارشد نیز باید چنین افرادی را برای مدیریت و سرپرستی انتخاب کنند (چنان که طبق آیه ۲۵۱ سوره بقره ،خداوند پس از اثبات لیاقت ،کاردانی و شجاعت داوود درجنگ با جالوت ، او را ملک و حکمت و علم بخشید : فَهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللّهِ وَقَتَلَ دَاوُدُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ) . شرایط احراز پست های مدیریتی متناسب با نوع مسئولیت مدیر باید متناسب با نوع مسئولیتش از ویژگیها و خصوصیاتی برخوردار باشد لذا هر پست و منصبی باید شرایط احرازی داشته باشد و کسانی که می خواهند بدان پست منصوب شوند باید واجد آن شرایط باشند( چنانچه خداوند که خالق و مدبّر تمام هستی و آفرینش هست نیز برای خویش خصوصیات و ویژگی هایی بر می شمرد که در آیه ۲۵۵ سوره بقره به برخی از آنها اشاره شده است و این خصوصیات در هیچ موجودی یافت نمی شود لذا هیچکس جز او شایسته خدایی و فرمانروایی بر این عالم نیست). انتصاب برترین ها با گزینش در انتخاب و انتصاب مدیران برای رهبری سازمان ( جامعه ) ، گزینش یک اصل مهم و حیاتی است و حتماً باید از میان واجدین شرایط ، بهترینها را برگزید و منصوب نمود (چنان که طبق آیه ۳۳ سوره آل عمران خداوند برای انتصاب پیامبران ، آنها را از میان همه جهانیان برگزیده است و برتری داده است : إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِین) اصالت خانوادگی یکی از ملاکها و معیارهای گزینش افراد برای انتصاب آنان به سمت های مدیریتی ، پاکی نسل و اصالت خانوادگی افراد می باشد و این امر از اهمیت بسزایی برخوردار است.چنانچه خداوند در آیه ۳۴ سوره آل عمران در مورد انتخاب پیامبران الهی می فرماید : آنها فرزندان و (دودمانى) بودند كه (از نظر پاكى و تقوا و فضیلت،) بعضى از بعض دیگر گرفته شده بودند : ذُرِّیَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ /همچنین آیه ۹ سوره یوسف: یجتبیک ......علی ابویک). آگاهی به علوم و دانسته های مورد نیاز یکی از اصول و ویژگی های لازم برای انتصاب به رهبری ( مدیریت) ، داشتن آگاهی های لازم است( دانستن آگاهی هایی عمومی و تخصصی مورد نیاز متناسب با نوع شغل ) . ( چنان که طبق آیه ۴۸ سوره آل عمران خداوند به پیامبران کتاب و حکمت و آگاهی نسبت به کتب آسمانی پیشین و حوادث و قوانین گذشته را علاوه بر کتاب آسمانی خویش می آموخت : وَیُعَلِّمُهُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاهًْ وَالإِنجِیلَ).


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :