سه شنبه - 2018 آگوست 14 - 3 ذيحجه 1439 - 23 مرداد 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 238893
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1397 3:47
تعداد مشاهدات : 67

مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر

برگزاری بیست و دومین جلسه سلسله مباحث گفتمانی اخلاق در نهج البلاغه

بیست و دومین جلسه از سلسله مباحث گفتمانی اخلاق در نهج البلاغه با حضور حجت الاسلام نوری زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران سه شنبه 25 اردیبهشت ماه برگزار شد.




به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر، بیست و دومین جلسه از سلسله مباحث گفتمانی اخلاق در نهج البلاغه با حضور حجت الاسلام نوری زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران سه شنبه 25 اردیبهشت ماه برگزار شد.
حجت الاسلام نوری زاده با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله وسلم) در آخر ماه مبارک شعبان، خطبه ای دارند که طریقه خطبه اینگونه است که خطاب، خطاب عام است و همه مردم می توانند شرکت کنند، که اولا مهمانی است و این سفره را ببینند و از این سفره، میل کنند که سه تاکید برای آن آمده است؛ تعبیر عجیبی است که ماه مبارک، به استقبالمان می آید و شهر الله است؛ یعنی اختصاص به خود خداوند دارد و دارای عظمت و برکت و مغفرت توام با رحمت است.
 وی، در ادامه به برخی برکات ماه مبارک اشاره نمود و افزود: ماه مبارک رمضان، شهرالله و ضیافت الله است، شبهایش بهترین شبها و روزهایش بهترین روزهاست ،که دعا در آن مستجاب است و در شبهای قدر، همه اعمال، صدبرابر می شود و شیطان ها در غل و زنجیرند و گناهان انسان، ذوب می شود و انس با روزه و قرآن و نماز بسیار سفارش شده است و سید بن طاووس(ره)، ماه مبارک رمضان را مبنای شروع سال تربیتی و اخلاقی برای انسان می داند.
 ایشان، در ادامه به مباحث نامه 31 نهج البلاغه پرداخت و خاطر نشان کرد: امام علی( علیه السلام ) در این نامه به امام حسن مجتبی( علیه السلام ) می فرمایند: فرزندم در دین، تفقه داشته باش؛ فقه به معنای فهمیدن عمیق است و ما توسط ائمه ( علیهم السلام ) و اسلام، امر به تفقه در دین شده ایم؛ لذا فقیه باید منطق و علم رجال و اصول فقه و علم تفسیر و ادبیات عرب و علم بدیع و ... بداند تا بتواند دین شناس شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، اظهار داشت: حضرت امیر( علیه السلام ) توصیه می کنند به مقاومت و ایستادگی در برابر سختی ها. لذا با توجه به این سفارش، انسان باید تمرین و تحصیل صبر و شکیبایی نماید و بستر سازی برای رسیدن به حق که ریشه در خودباوری و خودشناسی انسان دارد، را بدست آورد؛ چراکه انسان ها همانند منابع طلا و نقره هستند که باید تمام استعدادهای بالقوه خود را بالفعل نمایند تا به مقام خلیفه اللهی و کمال نهایی برسند که در این مسیر تحمل سختی ها و صبر فراوان لازم می باشد.
 ایشان، در پایان به انواع صبر اشاره نمود که عبارتند از: صبر در طاعت و صبر در معصیت و صبر در مصیبت؛ و صبر به معنای حبس نفس از لذات است که روزه هم، تمرین صبر می باشد و امیرالمومنین( علیه السلام )، بیست و چند سال، برای حفظ اسلام، صبر نمود در حالیکه استخوان در گلو و خار در چشم داشتند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :