شنبه - 2017 نوامبر 18 - 29 صفر 1439 - 27 آبان 1396
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 89157
تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1390 10:12
تعداد مشاهدات : 326

تحقيق پاياني سطح (2) (كارشناسي) مدرسه علمیه امام خمینی(ره)

تبلیغ دینی از دیدگاه قرآن و سنت

اين تحقيق پاياني، دربارة تبليغ ديني از ديدگاه قرآن و روايات نگاشته شده و ضوابط و روش هاي انتقال عقايد اسلامي به مخاطبان را گردآوري کرده است.

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه امام خمینی(ره)-رباط کریم

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

تبلیغ دین از نگاه قرآن و سنت

1389

فاطمه حیدری جوقه

سيدسيف ‏الله نحوي

سيّد مجتبي تديّنی

تبليغ، دين، مبلغ، هدايت و اطلاع رساني ديني

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

 اين تحقيق پاياني، دربارة  تبليغ ديني از ديدگاه قرآن و روايات نگاشته شده و ضوابط و روش هاي انتقال عقايد اسلامي به مخاطبان را گردآوري کرده است. دینی بودن جامعه ولزوم آشنایی آنان با تبین وتبلیغ مباحث دینی و نارسايي روش هاي تبليغ ديني در عصر حاضر، ضرورت و اهميت اين پژوهش را آشکار مي سازد. تحقيق حاضر با استناد به آيات، روايات، کتاب ها و سايت هاي مذهبي، به روش تحليلي و توصيفي، تدوين گرديده است. مهم ترين اهداف تبليغ ديني عبارت اند از: پاک سازي روح و جسم، اجتناب از فساد، ترساندن مخاطبان از مخالفت با شرع و ايجاد تقوا در آنان. از روش هاي تبليغ مي توان به روش عملي (الگو) و روش سخنراني اشاره کرد. در سخنراني مي توان از روش استدلالي، موعظه و مناظره استفاده کرد. همچنين مي توان در روش هاي هنري از فيلم و شعر ياد کرد. ويژگي هاي مبلغان عبارتند از: اخلاص، انتقادپذيري، شرح صدر، خيرخواهي و نيازمندي هاي علمي، همچون «فقه»، «اخلاق»، «کلام» و مهارت هاي فردي همچون «فصاحت بيان»، «شناخت مخاطبان»، و «ساده گويي» . براي رساندن پيام هاي ديني به مخاطبان، افزون بر رسانه هاي نوشتاري، به ابزارهاي نوين تبليغي همچون «اينترنت»، «راديو و تلويزيون» نيز نيازمنديم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :